Algemene voorwaarden IMPACT Nijmegen
Artikel 1 Definities
1. IMPACT Nijmegen is een eenmanszaak die zich ten doel stelt het aanbieden van personal
training waarbij (persoonlijke (sport) trajecten) het coachen van mensen op fysiek en
mentaal vlak centraal staat. IMPACT Nijmegen hecht dan ook veel waarden aan persoonlijke
aandacht.
2. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Algemene voorwaarden’ verstaan: de
onderhavige Algemene voorwaarden.
3. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘het Lid’ verstaan: de natuurlijke persoon die
niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit
(particuliere lid) en de natuurlijke persoon of rechtspersoon (zakelijke lid) die handelt in de
uitoefening van zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit en gebruikmaakt van de Diensten van
IMPACT Nijmegen. Indien een bepaling dan wel een volledig artikel uit de onderhavige
algemene zich enkel richt tot de zakelijke klant of enkel de particuliere klant, dan zal dit
uitdrukkelijk worden aangegeven in de desbetreffende bepaling.
4. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Partijen’, en ieder afzonderlijk als ‘Partij’,
verstaan: IMPACT Nijmegen en/of het Lid.
5. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Overeenkomst’ verstaan: de tussen IMPACT
Nijmegen en het Lid gesloten Overeenkomst, al dan niet gesloten in het kader van een
georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand waarbij tot het moment
van sluiten van de Overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer
middelen voor communicatie op afstand, waarbij IMPACT Nijmegen zich jegens het Lid
verbindt Diensten te verrichten en Producten te leveren en het Lid zich verbindt hiervoor
een prijs te betalen. De Overeenkomst komt tot stand door een aanbod van IMPACT
Nijmegen en de aanvaarding daarvan door het Lid, hetgeen nader wordt gespecificeerd in
Artikel 4.4, 4.5 en 4.6 van deze Algemene voorwaarden.
6. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Diensten’ verstaan: alle door IMPACT
Nijmegen en/of door haar ingeschakelde derden aan het Lid geleverde Diensten, onder
andere inhoudende personal training, small group training en nutrition training, en
geleverde Producten alsmede alle andere door IMPACT Nijmegen ten behoeve van het Lid
verrichte werkzaamheden, van welke aard ook, verricht in het kader van een opdracht,
waaronder begrepen werkzaamheden die niet op uitdrukkelijk verzoek van het Lid worden
verricht.
7. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Producten’ verstaan: alle door IMPACT
Nijmegen en/of door haar ingeschakelde derden aan het Lid geleverde Producten, onder
andere inhoudende voedingssupplementen, vanuit de studio worden aangeboden.
8. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Website’ verstaan: de Website van IMPACT
Nijmegen te raadplegen via https://www.impact-nijmegen.nl/.
Artikel 2 Identiteit van IMPACT Nijmegen
1. Impact is bij de KvK geregistreerd onder nummer 71029826 en draagt btwidentificatienummer NL001872332B22. Impact is gevestigd aan Nieuwe Dukenburgseweg 7A
(6524 AD) te Nijmegen.
2. Impact is per e-mail te bereiken via tommy.echelsheim@impact-nijmegen.nl of middels de
Website www.impact-nijmegen.nl en telefonisch op +31653877108
Artikel 3 Toepasselijkheid van de Algemene voorwaarden
1. De Algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod van IMPACT Nijmegen en op
alle huidige en toekomstige Overeenkomsten, leveringen, commerciële relaties en overige
rechtsverhoudingen tussen Partijen. De Algemene voorwaarden van het Lid worden
uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2. Afwijkingen van de Algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk en
schriftelijk met IMPACT Nijmegen overeengekomen.
3. Toepasselijkheid van inkoop- of andere voorwaarden van het Lid worden uitdrukkelijk van
de hand gewezen, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen.
4. De Algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende of gewijzigde opdrachten
van het Lid.
5. Indien blijkt dat een bepaling of meerdere bepalingen in deze Algemene voorwaarden nietig
zijn, wordt de geldigheid van de overige bepalingen van deze Algemene voorwaarden
alsmede de gehele Overeenkomst niet aangetast. Partijen zullen zich in een dergelijk geval
inspannen de nietige bepaling te vervangen voor een nieuwe, geldige bepaling die zo dicht
mogelijk de ongeldige bepaling benadert binnen de strekking van de oorspronkelijke
Algemene voorwaarden.
Artikel 4 Aanbod en totstandkoming Overeenkomst
1. Alle aanbiedingen op de Website zijn geheel vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders
aangegeven.
2. Het Lid kan contact opnemen met IMPACT Nijmegen via de Website, e-mail of telefoon voor
een van de aangeboden Diensten of Producten.
3. Van belang is dat altijd een vrijblijvend intakegesprek tussen de het Lid en IMPACT Nijmegen
zal plaatsvinden. Vervolgens zal IMPACT Nijmegen zelf contact opzoeken met de het Lid en
zullen zij in gezamenlijk overleg een datum en tijd vastleggen.
4. Tijdens het intakegesprek, zoals neergelegd in Artikel 4 lid 3 van deze Algemene
voorwaarden, zullen de wensen, de mogelijkheden en de door het Lid gestelde doelen
worden besproken. Op basis van deze informatie zal IMPACT Nijmegen een traject
voordragen en het bedrag berekenen. Dit traject is volledig toegespitst op de wensen van de
het Lid. Indien de het Lid het traject wenst aan te gaan, dan dient de het Lid het
inschrijfformulier in te vullen en te ondertekenen. De Overeenkomst komt pas tot stand
ingevolge ondertekening van het inschrijfformulier.
5. Voor het zakelijke Lid is het eveneens mogelijk om via email een offerte toe te sturen. De
Overeenkomst komt dan tot stand middels (elektronische) opdrachtbevestiging dan wel
elektronische/schriftelijke accordering van de offerte.
6. Daarnaast is het mogelijk voor de het Lid om de Producten die IMPACT Nijmegen aanbiedt,
namelijk, de voedingssupplementen op locatie aan te schaffen. De Overeenkomst komt in
dat geval tot stand ingevolge het volledig en succesvol afronden van de (online)
betaalprocedure.
7. De Producten worden ingekocht bij www.supspace.nl
8. Als IMPACT Nijmegen een bevestiging naar het Lid stuurt, geeft die bevestiging richting aan
de inhoud en uitleg van de Overeenkomst, onder voorbehoud van kennelijke
verschrijvingen. IMPACT Nijmegen kan niet aan zijn aanbod worden gehouden indien het Lid
redelijkerwijs kan begrijpen dat het aanbod, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke
vergissing of verschrijving bevat.
Artikel 5 Uitvoering van de Overeenkomst
1. IMPACT Nijmegen zal zich inspannen de Diensten naar beste inzicht en vermogen en
overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap, alsmede zoveel mogelijk overeenkomstig
de schriftelijk vastgelegde afspraken, uit te voeren.
2. IMPACT Nijmegen heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door
derden.
3. Bij het inschakelen van derden zal IMPACT Nijmegen de nodige zorgvuldigheid in acht
nemen en bij de selectie van deze derden, zoveel als dit in de relatie tot het Lid redelijkerwijs
mogelijk en gebruikelijk is, met het Lid overleggen. De kosten van het inschakelen van deze
derden komen voor rekening van het Lid, en zullen door IMPACT Nijmegen worden
doorbelast aan het Lid.
4. De Overeenkomst kan alleen door IMPACT Nijmegen worden uitgevoerd indien het Lid
volledige en correcte (contact)gegevens verstrekt aan IMPACT Nijmegen bij het sluiten van
de Overeenkomst. Het Lid draagt er derhalve zorg voor dat alle gegevens, waarvan IMPACT
Nijmegen aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan het Lid redelijkerwijs behoort te
begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan
IMPACT Nijmegen worden verstrekt.
5. Het Lid draagt er zorg voor dat IMPACT Nijmegen zijn Diensten tijdig en deugdelijk kan
verrichten. Indien het Lid zijn afspraken hieromtrent niet nakomt, is hij gehouden de hieruit
voortvloeiende schade te vergoeden.
6. Zoals aangegeven worden de trajecten volledig opgesteld aan de hand van de wensen,
mogelijkheden, en doelstellingen van de het Lid. De duur van de Overeenkomst zal eveneens
worden afgesproken. De Overeenkomst wordt altijd aangegaan voor bepaalde tijd. Zodra de
Overeenkomst tot zijn einde is gekomen, dan wordt zij niet stilzwijgend verlengd. Wel zal
IMPACT Nijmegen altijd een maand van te voren contact opnemen met de desbetreffende
het Lid over een eventuele verlenging.
7. IMPACT Nijmegen wil de ruimtes goed onderhouden. Soms kan er een tijdelijke of
gedeeltelijke sluiting niet worden vermeden. Dit kan het geval zijn indien we bijvoorbeeld
werkzaamheden moeten worden uitgevoerd, of in geval van overmacht. In een dergelijke
situatie zal IMPACT Nijmegen indien mogelijk voor een vervangende ruimte zorgen. Indien
een vervangende ruimte niet mogelijk is, dan wordt er gezamenlijk gezocht naar een
passende oplossing. Het is ook mogelijk dat het Lid en IMPACT Nijmegen in gezamenlijk
overleg een passende oplossing dan wel een alternatief overeenkomen.
8. IMPACT Nijmegen onderwerpt de voorzieningen aan het vereiste onderhoud.
9. IMPACT Nijmegen zorgt ervoor dat er voldoende EHBO-middelen aanwezig zijn.
10. IMPACT Nijmegen treft voldoende maatregelen ter voorkoming van schade aan of
vermissing van eigendommen. Uiteraard is het de verantwoordelijkheid van de het Lid om
op eigen spullen te letten.
11. Van belang is dat het Lid zich realiseert dat de afgesproken dat en tijd waarop het Lid traint
niet persoonsgebonden zijn, het zijn dus geen vaste tijden. De Overeenkomst ziet op het
aanbieden van een traject als geheel, vaste dagen en tijden zijn geen onderdeel daarvan. Het
Lid kiest immers zich zelf de datum en tijd uit. Indien de desbetreffende Lid niet meer op de
afgesproken datum en tijd kan trainen, dan dient het Lid dit tijdig aan te geven en zal er
gezamenlijk worden gezocht naar een andere datum en tijd. IMPACT Nijmegen biedt immers
genoeg beschikbare dagen en tijden aan. Daarnaast is het de verplichting van het Lid om
ervoor te zorgen dat zij ook daadwerkelijk beschikbaar is op één van die dagen en tijden.
Artikel 6 Huisregels
1. Het Lid houdt zich aan de door de IMPACT Nijmegen gegeven instructies en het
(huishoudelijk) reglement.
2. Het Lid dient een medische contra-indicatie voor fysieke training te melden aan de IMPACT
Nijmegen
3. Het Lid dient de aanwijzingen van de IMPACT Nijmegen c.q. de door hem aangestelde
medewerkers op te volgen. Het is het Lid niet toegestaan gebruik te maken van apparaten of
faciliteiten, waarmee het Lid niet bekend is. Indien het Lid niet bekend is met een of
meerdere apparaten of faciliteiten, dan dient hij dit aan de IMPACT Nijmegen kenbaar te
maken, zodat de IMPACT Nijmegen uitleg kan geven.
4. Het is het Lid niet toegestaan gebruik te maken van de apparaten en faciliteiten, indien hij
onder invloed is van drank, drugs, medicijnen of als doping aangeduide middelen.
5. Het is het Lid niet toegestaan te roken in de door de IMPACT Nijmegen beschikbaar gestelde
fitnessruimtes, toiletruimtes, kleedkamers en de doucheruimtes.
6. Inschrijvingen zijn persoonsgebonden en zijn dus in geen enkel geval overdraagbaar.
7. In geval van diefstel zal er altijd aangifte worden gedaan.
8. Het is IMPACT toegestaan het Lid de toegang tot de locatie te ontzetten indien:
a. Het wegens de drukte niet verantwoord is om meer personen toe te laten;
b. Het Lid een betalingsachterstand heeft;
c. Het Lid onder invloed is van drank en/of drugs
d. Het Lid in strijd handelt met verplichtingen in deze Algemene voorwaarden,
bijvoorbeeld indien het Lid zich schuldig maakt aan wangedrag en/of de huisregels
stelselmatig overtreedt. Dit laat onverlet de verplichting van zijde van het Lid tot
nakoming van de Overeenkomst. Indien zich een situatie voordoet, zoals neergelegd
in Artikel 6 lid 8 sub d van deze Algemene voorwaarden, dan is IMPACT eveneens
gerechtig om het lidmaatschap direct te beëindigen.
Artikel 7 Wijziging van de Overeenkomst
1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke
uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, zullen IMPACT
Nijmegen en het Lid tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de Overeenkomst
overgaan.
2. Indien de Overeenkomst wordt gewijzigd, daaronder begrepen een aanvulling, is er sprake
van een aanvullende opdracht. Over deze aanvullende opdracht zal vooraf een aparte
afspraak over de honorering worden gemaakt, waarbij de extra Diensten tegen het
afgesproken tarief betaald worden.
3. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde Overeenkomst levert geen
wanprestatie van IMPACT Nijmegen op en is voor het Lid geen grond om de Overeenkomst
op te zeggen of te ontbinden.
4. Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten Overeenkomst tussen IMPACT Nijmegen en het Lid
zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen door middel van een aanvullende of
gewijzigde Overeenkomst zijn aanvaard door beide Partijen. Deze wijziging geschiedt
schriftelijk.
Artikel 8 Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de Overeenkomst
1. IMPACT Nijmegen is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de
Overeenkomst te ontbinden, indien het Lid de verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet
volledig of niet tijdig nakomt, dan wel dat IMPACT Nijmegen goede grond heeft te vrezen
dat het Lid in die verplichtingen zal tekortschieten, mits IMPACT Nijmegen het Lid door
middel van een schriftelijke aanmaning in gebreke heeft gesteld, waarbij het Lid een
redelijke termijn voor de nakoming van de verplichtingen wordt gesteld, en nakoming
binnen deze termijn uitblijft.
2. Voorts is IMPACT Nijmegen bevoegd de Overeenkomst te ontbinden, onder dezelfde
voorwaarden als bedoeld in lid 1 van dit Artikel, indien zich omstandigheden voordoen
welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of ongewijzigde
instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet kan worden gevergd.
3. Indien het Lid zijn uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet nakomt, deze
niet-nakoming ontbinding rechtvaardigt en het Lid in verzuim is, dan is IMPACT Nijmegen
gerechtigd de Overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden door middel van
een schriftelijke verklaring jegens het Lid, waarbij het Lid, uit hoofde van wanprestatie, tot
schadevergoeding of schadeloosstelling is verplicht.
Artikel 9 Herroepingsrecht en retournering Producten
1. De particuliere klant heeft, in beginsel, het recht om een op afstand gesloten Overeenkomst
binnen 14 (veertien) dagen kosteloos en zonder opgave van reden te annuleren
(Herroepingsrecht).
2. De Overeenkomst met betrekking tot de Diensten komt tot stand ingevolge schriftelijke
ondertekening van het inschrijfformulier. Dit geschiedt op locatie (de verkoopruimte). Er is
in dit geval geen sprake van een op afstand gesloten overeenkomst. Het herroepingsrecht is
dus niet van toepassing.
3. De Overeenkomst met betrekking tot de Producten komt tot stand ingevolge het succesvol
en volledig afronden van de (online) betaalprocedure. Hoewel de betaalprocedure online
kan geschieden, namelijk, via Tikkie of een betaalverzoek, worden de Producten op locatie
(de verkoopruimte) afgenomen. Het herroepingsrecht is dus niet van toepassing.
4. Desondanks biedt IMPACT Nijmegen het volgende aan. Indien de het Lid (zowel de
particuliere klant alsmede de zakelijke klant) voedingssupplementen heeft aangeschaft en
het Lid toch geen gebruik wil maken van deze Producten, dan heeft de het Lid 7 (zegge:
zeven) dagen de tijd om dergelijke Producten terug te brengen naar de locatie van IMPACT
Nijmegen. IMPACT Nijmegen accepteert enkel de teruggave indien de Producten binnen 7
(zegge: zeven) dagen na aanschaffing worden teruggebracht, zolang de verzegeling niet is
verbroken. Indien hieraan is voldaan, dan zal IMPACT Nijmegen het door de het Lid betaalde
bedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 (zegge: zeven) dagen terugstorten via de
door het Lid gehanteerde betalingsmethode.
Artikel 10 Verhuizing, blessure of langdurige ziekte
1. Indien de het Lid gaat verhuizen dan geldt het navolgende. Indien verhuizing met zich
meedraagt dat de het Lid verder dan 15KM van het huidige woonadres is, dan biedt IMPACT
Nijmegen de mogelijkheid om de Overeenkomst tussentijds te beëindigen, met een
opzegtermijn van 30 dagen, welke ingaat op het moment van ontvangst van de opzegging. In
een dergelijke situatie is IMPACT Nijmegen gerechtigd om van het Lid een kopie van
inschrijving van de desbetreffende gemeente te verlangen (ofwel: een uittreksel BRP).
2. Indien de het Lid wegens medische redenen waardoor het blijvend onmogelijk is voor de het
Lid om het traject voort te zetten, dan biedt IMPACT Nijmegen de mogelijkheid aan om de
Overeenkomst tussentijds te beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van 30
dagen vanaf de kennisgeving. In een dergelijke situatie is de het Lid verplicht om bewijs te
overleggen waaruit blijkt dat de het Lid vanwege de medische situatie niet meer in staat het
traject voort te zetten, bijvoorbeeld door een doktersverklaring.
3. Indien de het Lid wel nog in staat is om het traject voort te zetten, maar vanwege medische
redenen het traject wenst aan te passen, dan is dat ook mogelijk. Een situatie zoals bedoeld
in dit lid is geen reden tot beëindiging van de Overeenkomst nu het traject kan worden
aangepast.
4. Indien de het Lid wegens medische redenen, langdurige ziekte, blessure en/of zwangerschap
tijdelijk het traject niet kan voort zetten, dan is het mogelijk dat het traject in gezamenlijk
overleg wordt opgeschort. Hierbij loopt de betaling door tot de officiële einddatum van het
traject. De tegoeden die zijn gecreëerd tijdens afwezigheid kan de het Lid opmaken na de
officiële einddatum. Hierbij geldt weer dat de het Lid verplicht is om bewijs te overleggen
waaruit blijkt dat de het Lid het traject tijdelijk niet kan voortzetten.
Artikel 11 COVID – 19 regels
1. Op basis van de door de overheid gestelde maatregelen en regels, is IMPACT Nijmegen
gerechtigd om bij binnenkomst een coronatoegangsbewijs te verlangen.
2. Indien de het Lid kan aantonen dat het betreffende Lid besmet is met het coronavirus, dan is
het mogelijk dat het traject wordt opgeschort. De opschorting gaat enkel en alleen om de
verplichte quarantaine tijd die door de overheid wordt vastgesteld. Indien het Lid ernstig
dan wel langdurig ziek is, dan geld hetgeen neergelegd in Artikel 10 van deze Algemene
voorwaarden. Hierbij loopt de betaling door tot de officiële einddatum van het traject. De
tegoeden die zijn gecreëerd tijdens afwezigheid kan het Lid opmaken na de officiële
einddatum
Artikel 12 Annulering van de Overeenkomst
1. Annulering van de Overeenkomst na ondertekening van het inschrijfformulier, het volledig
en succesvol afronden van de (online) betaalprocedure voor de Producten alsmede na
ondertekening van de offerte door de zakelijke klant is niet meer mogelijk.
Artikel 13 Kosten, honorering en betaling
1. Alle aan het Lid gecommuniceerde bedragen zijn in euro’s en inclusief BTW, tenzij anders
vermeld.
2. IMPACT Nijmegen heeft het recht om kennelijk foutieve verschrijvingen in de prijsopgave te
herstellen.
3. het Lid heeft de plicht om onjuistheden in de vermelde of verstrekte betaalgegevens
onverwijld aan IMPACT Nijmegen mede te delen.
4. Het is voor de het Lid mogelijk om in termijnen te betalen .
5. Betaling geschiedt via:
a. Maandelijkse incasso: indien het Lid van deze betalingsmethode gebruik wenst te
maken, dan zal er op voorhand toestemming wordt gevraagd voor het maandelijkse
incasso waarbij het Lid dan ook zijn uitdrukkelijke accordering dient te verlenen.
Daarnaast dient het Lid de nodige informatie te verschaffen.
b. Factuur
c. Tikkie
d. Betaalverzoek
6. De factuur dient binnen 7 (zegge: zeven) dagen na factuurdatum door het Lid te zijn voldaan.
7. Indien de het Lid niet tijdig betaalt, dan stuurt IMPACT Nijmegen een betalingsherinnering
zodat het Lid alsnog de kans krijgt om de betaling binnen 7 (zegge: zeven) dagen te voldoen.
8. Indien het Lid vervolgens wederom de factuur niet betaalt, dan ontvangt het Lid een
betalingsaanmaning met de openstaande betaling en de nodige gegevens voor het betalen
van de factuur. Hiervoor geldt vervolgens de wettelijk betalingstermijn van 14 (zegge:
veertien) dagen. Ingeval van het uitblijven van deze betaling, dan is IMPACT Nijmegen
genoodzaakt om een incassobureau in te schakelen.
9. Indien IMPACT Nijmegen besluit een vordering wegens niet-betaling van één of meer nietbetaalde facturen langs gerechtelijke weg te incasseren, is het Lid, naast de verschuldigde
hoofdsom en de in Artikel 13.8 genoemde rente, tevens gehouden alle in redelijkheid
gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te vergoeden. De vergoeding van
gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten wordt vastgesteld conform het alsdan
geldende Besluit dat ziet op vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
Artikel 14 Annuleren en verzetten van een afspraak
1. Het is voor het Lid mogelijk om een gereserveerde Small Group Training en/of Personal
Training 6 (zegge: zes) uur voor aanvang kosteloos te annuleren dan wel te verzetten.
2. Indien het Lid korter dan 6 (zegge: zes) uur voor aanvang de afspraak annuleert dan wel
wenst te verzetten, dan vervalt die betreffende les (credit).
3. Alle openstaande credits vervallen na einddatum van het afgesloten traject.
4. Afmelden dan wel verzetten van Small Group Trainingen geschiedt via de Virtuagym app.
Het Lid ontvangt een bevestiging van annulering en/of verzetting.
5. Afmelden dan wel verzetten van Personal Training geschiedt via de desbetreffende
medewerker.
Artikel 15 Levering
1. Levering geschiedt op de door het Lid en IMPACT Nijmegen afgesproken wijze. De trajecten
zijn immers opgesteld op basis van de door het Lid gegeven informatie zoals onder andere
hoe vaak de het Lid wenst te trainen, welke dagen, welke trainingen, en de intensiteit.
2. IMPACT Nijmegen is gerechtigd om trainingen binnen in de trainingsruimten (op locatie) dan
wel buiten op het dakterras te laten plaatsvinden. Het dakterras is geschikt voor dergelijke
trainingen.
3. Indien de het Lid het Nutrition Coaching Traject heeft aangeschaft, dan ontvangt de het Lid
voedingsbegeleiding en coachingsgesprekken. IMPACT Nijmegen zal op voorhand aangeven
hoeveel gesprekken er zullen plaatsvinden.
4. Indien de het Lid het Personal Training en/of het Small Group Trainingen heeft aangeschaft,
dan worden de trainingen verzorgt door gecertificeerde trainers.
Artikel 16 Aansprakelijkheid
1. Het Lid is verantwoordelijk voor het aandragen van correcte en representatieve gegevens en
informatie die nodig zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst. IMPACT Nijmegen is niet
aansprakelijk voor schade, onder anderen op basis van een verkeerde bestelling, indien het
Lid onjuiste, niet-representatieve of irrelevante gegevens heeft verstrekt.
2. De aan het Lid gecommuniceerde levertermijn kan slechts bij benadering worden
opgegeven. Ofschoon steeds getracht zal worden de levertermijn na te komen, is IMPACT
Nijmegen nimmer aansprakelijk voor de gevolgen van overschrijding van de aldaar
genoemde termijn. Overschrijding van de termijn geeft het Lid geen recht de Overeenkomst
te annuleren, of de ontvangst of betaling van de Producten te weigeren, noch is IMPACT
Nijmegen enige vergoeding verschuldigd jegens het Lid.
3. Het Lid is verplicht zowel vooraf, tijdens als na afloop van enige door een trainer begeleidde
training melding te maken van zijn of haar fysieke gesteldheid zoals blessures, ziekten en/of
andere lichamelijke aandoeningen en/of informatie te verschaffen waarvan het Lid
redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze voor het uitoefenen van oefeningen
noodzakelijk is. Het Lid is zelf verantwoordelijk voor het melden van deze informatie.
4. IMPACT Nijmegen en medewerkers zijn niet aansprakelijk voor materiële en/of immateriële
schade als gevolg van een ongeval of letsel/blessure van het Lid en/of derden.
5. Het gebruik van de faciliteiten van IMPACT Nijmegen voor onder meer niet beperkt tot
kracht en conditietrainingen en/of het volgen van enig trainingsprogramma en/of
activiteiten van welke aard dan ook bij IMPACT Nijmegen is geheel voor eigen rekening en
risico van het Lid.
6. IMPACT Nijmegen is niet aansprakelijk voor schade als gevolg door verlies of diefstal van
eigendommen van het Lid en/of derden.
7. Het Lid is aansprakelijk voor schade toegebracht aan eigendommen van IMPACT Nijmegen,
indien deze schade gevolg is van opzet dan wel bewuste roekeloosheid van het Lid.
8. IMPACT Nijmegen is niet aansprakelijk voor fouten of nalatigheden van door haar
ingeschakelde derden. Door gebruik te maken van de Diensten van IMPACT Nijmegen,
verleent het Lid de bevoegdheid aan IMPACT Nijmegen om, als een door IMPACT Nijmegen
ingeschakelde derde zijn aansprakelijkheid wil beperken, die aansprakelijkheidsbeperking
mede namens het Lid te aanvaarden.
9. Ten aanzien van de verleende Diensten van IMPACT Nijmegen geldt een
inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting. IMPACT Nijmegen kan derhalve niet
aansprakelijk worden gesteld omtrent ontevredenheid van het Lid over de geleverde
Diensten.
10. IMPACT Nijmegen is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder maar niet
uitsluitend begrepen gevolgschade.
11. IMPACT Nijmegen is niet aansprakelijk voor eventuele verschrijvingen op de Website.
12. IMPACT Nijmegen is niet aansprakelijk voor het niet of niet tijdig voldoen aan de
verplichtingen, voortvloeiend uit de Overeenkomst, in geval dit veroorzaakt wordt door
overmacht als bedoeld in Artikel 17.
13. Het Lid vrijwaart IMPACT Nijmegen voor aanspraken van derden, van welke aard ook, die
verband houden met de Diensten.
14. De uitsluitingen en beperkingen van aansprakelijkheid als vermeld wordt, worden evenzeer
bedongen voor en ten behoeve van ondergeschikten van IMPACT Nijmegen en ieder ander
van wiens hulp IMPACT Nijmegen gebruik maakt bij de uitvoering van het traject.
15. Indien IMPACT Nijmegen aansprakelijk wordt gehouden, zal zij uitsluitend aansprakelijk zijn
voor directe schade die daadwerkelijk door het Lid is opgelopen, betaald of geleden is
vanwege een aantoonbaar tekortschieten van de verplichtingen van IMPACT Nijmegen met
betrekking tot haar Diensten.
16. De aansprakelijkheid van IMPACT Nijmegen is beperkt tot het door de verzekeraar gedekte
en uitgekeerde bedrag. Indien de verzekeraar niet tot uitkering overgaat, dan wel indien
IMPACT Nijmegen niet is verzekerd, is de aansprakelijkheid beperkt tot het door het Lid
betaalde bedrag.
17. De beperking van de aansprakelijkheid zoals beschreven in dit Artikel geldt niet indien
sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van IMPACT Nijmegen.
18. Deze bepaling sluit geen aansprakelijkheid uit voor zover aansprakelijkheid bij wet niet mag
worden beperkt of uitgesloten.
Artikel 17 Overmacht
1. Onder overmacht wordt verstaan, alle van buiten komende oorzaken, buiten wil of toedoen
van IMPACT Nijmegen, waardoor tijdige, volledige of juiste nakoming van de Overeenkomst
niet meer mogelijk is.
2. Onder overmacht zoals in het vorige lid van dit Artikel bedoeld, wordt mede verstaan, maar
is niet beperkt tot: niet-nakoming van een derde, ziekte van personeel van IMPACT
Nijmegen zelf of een derde, abnormale weersomstandigheden, storingen in water- en
energieleveringen, stakingen, ernstige storingen in de systemen van IMPACT Nijmegen,
brand, overstromingen, natuurrampen, pandemieën, rellen, oorlog of anderszins
binnenlandse onrusten.
3. In geval van overmacht wordt nakoming van de Overeenkomst opgeschort zolang de
overmacht aanhoudt.
4. Indien sprake is van overmacht met als gevolg dat één der Partijen tekortschiet in de
nakoming van haar verbintenissen uit de Overeenkomst, is de andere Partij gerechtigd de
Overeenkomst zonder tussenkomst van de rechter te ontbinden. In een dergelijk geval zal
IMPACT Nijmegen overgaan tot terugbetaling van eventueel betaalde bedragen, met daarop
in mindering gebracht alle kosten die IMPACT Nijmegen heeft gemaakt met betrekking tot
de Overeenkomst.
Artikel 18 Garantie
1. IMPACT Nijmegen heeft bij de levering van de Diensten slechts een inspanningsverplichting
en geen resultaatsverplichting. Een inspanningsverplichting is een contractuele verplichting
om de nodige inspanningen te leveren of om bepaalde middelen aan te wenden om het
bedongen resultaat te bereiken, hetgeen betekent dat IMPACT Nijmegen niet kan
garanderen dat de uitkomsten, resultaten of de verwachtingen die het Lid bij de levering van
Diensten voor ogen heeft ook daadwerkelijk worden behaald.
Artikel 19 Vertrouwelijkheid van gegevens
1. Elk der Partijen garandeert dat alle van de andere Partij ontvangen gegevens waarvan men
weet of dient te weten dat deze van vertrouwelijke aard zijn, geheim blijven. De Partij die
vertrouwelijke gegevens ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze
verstrekt zijn. Gegevens worden in ieder geval als vertrouwelijk beschouwd indien deze door
een der Partijen als zodanig zijn aangeduid. IMPACT Nijmegen kan hieraan niet worden
gehouden indien de verstrekking van gegevens aan een derde noodzakelijk is ingevolge een
rechterlijke uitspraak, een wettelijk voorschrift of voor correcte uitvoering van de
overeenkomst.
Artikel 20 Persoonsgegevens
1. Om uitvoering te geven aan de Overeenkomst beschikt IMPACT Nijmegen we over
persoonsgegevens. IMPACT Nijmegen verwerkt persoonsgegevens op behoorlijke en
zorgvuldige wijze en binnen de kaders van de toepasselijke wet- en regelgeving, zoals de
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
2. Door gebruik te maken van de Diensten van IMPACT Nijmegen verschaft het Lid
toestemming voor de verwerking van zijn of haar persoonsgegevens.
3. In de privacyverklaring van IMPACT Nijmegen wordt op een rijtje gezet welke gegevens door
IMPACT Nijmegen worden verwerkt, voor welke doeleinden IMPACT Nijmegen dat doet en
hoe met de persoonsgegevens wordt omgegaan. Daarnaast wordt uitgelegd op welke wijze
betrokkenen hun rechten kunnen uitoefenen op de verwerking van hun persoonsgegevens.
In de privacyverklaring staat eveneens vermeld welke gegevens worden verzameld. De
privacyverklaring van IMPACT Nijmegen staat vermeld op de website.
Artikel 21 Intellectuele eigendom
1. IMPACT Nijmegen behoudt zich de rechten en bevoegdheden toe die haar toekomen op
grond van de Auteurswet.
2. het Lid garandeert dat geen rechten van derden zich verzetten tegen beschikbaarstelling aan
IMPACT Nijmegen van gegevens. het Lid zal IMPACT Nijmegen vrijwaren tegen elke actie die
gebaseerd is op de bewering dat zodanig beschikbaar stellen, gebruiken, bewerken,
installeren of incorporeren inbreuk maakt op enig recht van derden.
Artikel 22 Klachtenregeling
1. Indien het Lid een klacht heeft, dient het Lid dit schriftelijk te zenden aan
tommy.echelsheim@impact-nijmegen.nl of of telefonisch te melden via +31653877108. De
klacht wordt, indien redelijkerwijs mogelijk, 5 (vijf) werkdagen na ontvangst van de klacht
door IMPACT Nijmegen in behandeling genomen, waarna het Lid zo snel mogelijk een
inhoudelijke reactie ontvangt.
2. Het Lid heeft ook de mogelijkheid om een klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie
via het Europees ODR Platform, te vinden op de website
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Artikel 23 Wijzigingsbeding
1. IMPACT Nijmegen behoudt zich het recht voor deze Algemene voorwaarden te allen tijde te
wijzigen dan wel aan te vullen. IMPACT Nijmegen zal het Lid hiervan tijdig op de hoogte
brengen.
2. De gewijzigde Algemene voorwaarden zijn één maand na bekendmaking aan het Lid van
toepassing op de Overeenkomst.
3. De particuliere klant heeft de mogelijkheid om de Overeenkomst te ontbinden tot uiterlijk
op de dag van inwerkingtreding van de gewijzigde Algemene voorwaarden indien de
wijzigingen tot gevolg hebben dat IMPACT Nijmegen Diensten of Producten kan leveren die
wezenlijk anders zijn dan Partijen bij het sluiten van de Overeenkomst met elkaar zijn
overeengekomen.
Artikel 24 Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op de rechtsverhouding(en) tussen IMPACT Nijmegen en haar het Lid is Nederlands recht
van toepassing.
2. Alle geschillen die tussen IMPACT Nijmegen en de zakelijke klant mochten ontstaan, worden
voorgelegd aan de rechtbank Groningen, te Nijmegen.
3. Alle geschillen die tussen IMPACT Nijmegen en het Lid mochten ontstaan, worden
voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in het arrondissement waar het Lid zijn of haar
woonplaats heeft